A napi fogyasztási cikkek felé nyithatnak az e-kereskedők

A hazai online kiskereskedelem tavaly elérte a 425 milliárd forintos forgalmat, ami mintegy 17 százalékkal múlta felül a 2017-es szintet, a teljes kiskereskedelmi szektornak pedig a 4,5 százalékát adja

– derült ki a GKI Digital és az Árukereső kedden publikált felméréséből, amely 3200 magyar webáruház bevonásával készült. Viszonyításképp míg az e-kereskedelem globális részaránya 2015-ben és 2016-ban 7,4, illetve 8,6 százalék volt, addig 2017-ben és 2018-ban ez az arány már 10,2, valamint 11,9 százalék volt, a várakozások szerint ez a mutató 13,7 százalékra kúszhat fel az idén, jövőre pedig egészen 15,6-ig.Az év elején idén már 3,2 millió aktív online vásárlót tartottak számon idehaza, 6,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben az átlagos vásárlói kosárérték a múlt évben már elérte a 11 ezer forintot.

Mivel ezen a körön belül tavaly már 12 online vásárlás/fő volt az éves átlag, a fejenként számított webes költés megközelítette a 133 ezer forintot. A vásárlások gyakoriságának növekedése azt üzeni, hogy a fenntartható növekedéshez érdemes a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek felé is nyitni.

Fotó: AFPTavaly mintegy 38 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek a magyar vásárlók, ami 13 százalékos növekedés az előző évhez képest. A teljesített online tranzakciók 52 százalékát továbbra is a házhoz szállítás adja.

Ezen a téren előrelépés, hogy a legtöbbször már nem kell egész nap a futárra várni, a logisztikai szolgáltatók jellemzően két-három órás időintervallumot adnak meg. Ezzel párhuzamosan 19-ről 17 százalékosra csökkent a logisztikai szolgáltatók által üzemeltetett átadópontok szerepe.

A trendek kapcsán a felmérés készítői előrebocsátották: offline háttér nélkül nem megy, hiszen a teljes online kiskereskedelmi forgalom csaknem 80 százaléka olyan kereskedéseknél realizálódik, amelyek hagyományos üzleti értékesítéssel is rendelkeznek. A perszonalizáció új dimenzióba lép: egy személyként kell kezelni a vásárlót az online és az offline térben is, de az ügyfélélményen belül kritikus pont a kézbesítés. A kereskedők saját átadópontjának szerepe várhatóan nő, egyúttal népszerűbbé válhatnak a csomagautomaták.

Forrás: vg.hu