Feltámasztja a Vudut a Walmart

Az online videótékák versenyében nagyot lép előre a Walmart azzal, hogy exkluzív tartalomszolgáltatói szerződést köt a Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) filmstúdióval. A világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalata a nyolc éve megvásárolt Vudu nevű digitális videótékája számára tárazott be az MGM filmjeiből, sorozataiból és tévés tartalmaiból – írja a Reuters. A Vudut a Walmart kissé elhanyagolta, a Netflix és az Amazon Prime, a Hulu és társaik állva is hagyták az utóbbi években, s ezen kíván most változtatni a társaság.

A Walmart a Netflixet is üldözőbe veszi
Fotó: Shutterstock

Az MGM magához láncolásával a Walmartnak már nem lesz gondja a partnerkereséssel, ám ez nem mondható el a riválisokról. A párválasztás a többiek számára is időszerű lesz, hiszen a jövőben a nagy stúdiók és a műsorszórók közötti összeborulásra épülő üzleti modellek lesznek életképesek. Nagy átalakulást hoz a piacon, hogy a Hulu nevű streamszolgáltatóban résztulajdonos Walt Disney a jövő évtől önállósítja magát, s viszi magával a filmjeit is.

Erős konkurenst kap ezzel a világelső Netflix, hiszen a Disney a nyáron megszerezte a Huluban szintén érdekelt Twenty-First Century Foxot is, annak teljes filmkatalógusával együtt.

Kérdéses, mi lesz a Hulu sorsa, a cég harmadik főrészvényese ugyanis az a Comcast kábeltársaság, amely épp a Foxot ütötte ki a brit Sky fizetős médiacsoport megszerzéséért vívott harcban. Az AT&T távközlési óriás pedig az idén megvásárolta a Time Warnert az HBO-val együtt, így az ő repertoárja is sokkal szélesebb lett. A „klikkesedés” a saját gyártású filmekre és sorozatokra ráálló Netflixnek is ad feladatokat, bár most elsősorban előfizetői tábora bővülésének hirtelen lelassulására kell hatásos ellenszert találnia.

Forrás: vg.hu