Torinóban mindent felforgat a CR7-hatás

Napokra ellopta a show-t Cristiano Ronaldo az oroszországi labdarúgó-világbajnokságon, ugyanis régóta húzódó átigazolásának végkifejlete minden más futballal kapcsolatos hírt háttérbe szorított egy időre. Ez leginkább a közösségi médián látszik: a spanyol Marca beszámolója szerint 31,97 millióról 31,02 millióra apadt a Twitteren az átigazolás bejelentése után a Real Madrid követőinek száma 24 óra alatt, s azóta is folyamatosan csökken.

A futballisták közül kétségtelenül Ronaldo a social media királya, hiszen Facebook-oldala 112,8 millió, Twitter-felülete 73,4 millió, míg Instagramja 135 millió követővel áll az élen.

Az utána következő brazil Neymar a három platformon együttvéve sem éri el a 200 milliós rajongótábort, míg Messi még Neymart sem képes utolérni ezen a téren. Cristiano Ronaldo leigazolása óta a Juventus követőinek száma ugyanakkkor rohamtempóban emelkedik: az Instagramon 1,4 millióval, a Twitteren 1,1 millióval, a Facebookon pedig félmillióval vannak többen.

Cristiano Ronaldo személye a mezszponzorokra is hatással lehet
Fotó: AFP

Ez a tendencia természetesen a hirdetőket és a sportszergyártókat is vonzza. Ronaldo személye a mezszponzorokra is hatással lehet, hiszen sokkal több megjelenéssel számolhat a Juve. Mióta Ronaldo bejelentette a klubváltást, a mezeladás fantasztikusan megy. Négyféle Ronaldo-mez kapható a Juve hivatalos boltjában, melyeket 145, 105, 95 és 85 eurós áron értékesítenek. A bejelentés utáni 24 órában 520 ezer mezt adtak el, ami átlagárral számolva 55,9 millió eurós összeg. Ez óránként 2,33 millió eurót hoz az olasz gárdának.

Pontosan ugyanebben reménykednek az aktuális és leendő szponzorok is, akik egészen biztosan ölre mennek majd egymással, hogy a zebracsíkos mezen képviseltessék magukat. Az, hogy Ronaldo jelenléte napról napra emeli a Juventus követőinek számát, óriási befektetés minden hirdetőnek.

Közel sem rajonganak ennyire a portugál világsztár leigazolásáért a Fiat dolgozói. A cég szakszervezete bejelentette, hogy a munkavállalók sztrájkot tartanak a 105 millió eurós transzferdíj miatt. Nem nézik jó szemmel, hogy a 33 éves klasszis megvétele mögött részben az Exor áll, amely a Juventus mellett a Fiatot és a Ferrarit is tulajdonolja. Az Exor már régóta azt állítja, hogy anyagi helyzete nem túl rózsás, ezért dolgozói ne számítsanak fizetésemelésre, pluszjuttatásokra. Mindeközben mégis egy százmillió eurós játékosvásárlásban vállalnak jókora anyagi szerepet.

Forrás: vg.hu