Van élet a focin kívül is a Groupamában

A stadionépítési hullám első bástyáinak egyike volt a 2014-ben átadott Groupama Aréna. Mennyire kihasznált azóta a létesítmény?

Büszkén mondhatjuk, hogy az elmúlt két- három évben beépült a köztudatba, az üzleti és a társasági élet meghatározó helyszínévé vált a komplexum, amely a Best of Budapest & Hungary 2017 díjat is elnyerte mint legjobb rendezvényhelyszín és konferenciaközpont. Amellett, hogy a Ferencváros és a magyar válogatott otthona a stadion, 2015 óta itt rendezik minden évben a Magyar Kupa döntőjét, és jövőre a női Bajnokok Ligája-finálénak is a helyszíne lesz. Előremutató azonban, hogy most már a futballon kívül is 180-190 rendezvényünk van évente.

Melyek a legjellemzőbb nem sportcélú események?

A néhány fős workshoptól vagy születésnaptól kezdve az 1200-1400 fős rendezvényekig széles a paletta, az utóbbira jellemző példák a multinacionális cégek évnyitói, évzárói, bankettjei, gálái. De esküvő vagy legénybúcsú is volt már a Groupama Arénában, akárcsak a ház több szintjét igénybe vevő szakkiállítás vagy konferencia. Kizárólagos szolgáltatóink vannak a cateringre, az audio- és vizuáltechnikára, ezeket a partnereink rendszerint igénybe is veszik.

Igaz András, a Lagardère Sports Hungary Kft. ügyvezetője
Fotó: Móricz-Sabján Simon

Tavaly a 3,5 milliárd forintos árbevétel 45 millió forintos adózott eredménnyel párosult. Mennyire elégedettek?

Bőven van még mozgásterünk a növekedésre, ne feledjük, még csak három teljes üzleti éven vagyunk túl. Stabil a működésünk, de egyelőre csak az árbevételünk alig több, mint 1 százaléka az adózott eredmény. Úgy gondolom, az elvégzett munka java még csak ezután érik majd be, remélhetőleg már az idei eredmények is ebbe az irányba mutatnak. Az lenne tehát az ideális, ha hosszabb távon, a magasabb bázison is két számjegyű árbevétel-növekedéssel kalkulálhatnánk, feljebb tornászva egyúttal a nyereséget. E cél eléréséhez növelnünk kell az arénaszintű események számát, de a mérkőzések nézőszámának emelkedése is szükséges. Az előbbihez kapcsolódó projekteken gőzerővel dolgozunk, de az utóbbira is minden esély megvan, hiszen a Ferencváros vezeti az NB I.-es tabellát, jó formában van, és olyan futballt játszik, amelyre vevő a közönség.

Milyen megállapodás van érvényben a Ferencváros és a Lagardere között?

Sokrétű az együttműködés, de a szerződés lényege az, hogy a stadiont a Lagardere Sports Hungary üzemelteti, a cég egyúttal a klub marketingjogait is birtokolja, így például értékesíti a reklámfelületeket, legyen az mezszponzoráció vagy hirdetőtábla.

Egy Fradi-meccs kapcsán hogyan oszlik meg a bevétel a normál jegyértékesítés és fogyasztás, illetve a VIP-szolgáltatás igénybevétele között?

A SKY boxok egy meccsre vetített bérleti díja miatt a nézőtéri jegyértékesítés és a büfékben realizálódó fogyasztás mindig kevesebb bevételt hoz. Ráadásul mind a 34 SKY boxnak van bérlője, ezeket a szerződéseket három évre kötjük. Egy átlagosnak mondható, közel tízezres nézőszám mellett jóval erősebb láb a VIP-szolgáltatás, elvégre a SKY boxokon túl az 1200 férőhelyes Gold-tribün, valamint az 500-500 fős Telekom-, illetve VVK-szektor jegyértékesítése is jókora bevételt hoz. Utóbbi kivételével ezek az érthetően drágább belépők a cateringet, vagyis a korlátlan étel-ital fogyasztást is magukba foglalják. A nézőszám emelkedésével azonban zárul az olló. Például a csaknem 21 ezer szurkolót vonzó, telt házas Újpest elleni derbi vagy a több mint 15 ezer néző előtt rendezett FTC–Vidi-rangadó esetében a normál lelátói jegyeladás és a büféfogyasztás bevétele csaknem olyan magas volt, mint a VIP-részek által generált forgalom.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

A sportesemények, illetve az egyéb rendezvények hogyan aránylanak egymáshoz forgalmi szempontból?

Ez is elég kiegyensúlyozott, hiszen egy évben a kupaszerepléstől függően 17-20 Fradi-meccsel számolhatunk, emellett ott van a válogatott öt-hat hazai találkozója, idén ősszel pedig a Vidi négy nemzetközi összecsapása is. Utóbbiak miatt idén a labdarúgásból származó bevételek aránya pár százalékkal feljebb kúszhat. A fehérváriakkal is hasonló megállapodást kötöttünk, mint az FTC-vel vagy az MLSZ-szel, hiszen az alapja ugyanaz: pálya- és öltözőhasználat, edzéslehetőség biztosítása, VIP-szolgáltatáshoz járó catering.

Milyen típusú rendezvényeket hoznának még tető alá?

Mint már jeleztem, arénaszintű eseményből szeretnénk többet, legyen az céges családi nap a játéktéren, egy saját szervezésű szezon előtti minitorna, mint például a Bayern Münchennél az Audi-kupa, de a Depeche Mode vagy Robbie Williams mintájára további nyári nagykoncertek is jól mutatnának a naptárban. Az egyéb sportcélú eseményekben is látunk fantáziát, hiszen bármilyen borítással lefedhetjük átmenetileg a füves pályát, tenisz vagy jégkorong például ugyanúgy lehetne a Groupama Arénában, mint profi boksz. Négy-öt nagyobb és több kisebb rendezvényt még be tudunk fogadni, így a 200-as határ fölé is merészkedhetünk.

Forrás: vg.hu