Két év múlva végig kétszer két sávon közlekedhetünk

Forgalomterelés nélkül kezdődött meg az M70-es autóút végig kétszer kétsávossá bővítése – jelentette ki a nettó 16,7 milliárd forintos fejlesztés minap megtartott alapkőletételi ünnepségén a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója.

Pántya József részletesen ismertette a beruházás műszaki tartalmát. Mint mondotta, két év alatt, azaz 2019 őszéig az M7 jelű autópálya Szlovénia felé vezető leágazásán végig kétszer kétsávos, teljes értékű autópályát építenek ki. Ezáltal a közlekedés gyorsabbá és biztonságosabbá is válik az említett közel 21 kilométeres szakaszon.

– Két éve készült el a bővítés megvalósíthatósági tanulmánya, a környezeti hatástanulmánya és az engedélyezési tervdokumentációja – ismertette a beruházás részleteit az útfejlesztési igazgató. – A kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást 2016 decemberében indította meg társaságunk, ennek következményeképpen a Colas Út Zrt.-vel és az Euroaszfalt Kft.-vel kötöttünk szerződést, a kivitelezést a két cég közösen végzi. Fontos lépés volt, hogy 2017 augusztusában az a kormányhatározat is megjelent, amely a projekt megvalósításához fedezetet biztosít. A beruházás teljes nettó összege 16,7 milliárd forint.

Naponta több mint tízezer jármű közlekedik az M70-es autóúton. A kétszer egysávos szakaszon lelassul a forgalom Fotó: Gyuricza Ferenc

Pántya József szólt a bővítés műszaki tartalmáról is. Az M70-es gyorsforgalmi út jelenleg kétszer egysávos részeit – amelyek egy uniós hálózaton is balesetveszélyes szűkületet képeznek – kétszer kétsávossá bővítik. Ez a fejlesztés mintegy 10,1 kilométernyi hosszúságban, két szakaszon, Letenye és Muraszemenye, illetve Muraszemenye és Tornyiszentmiklós között valósul meg. A bővítés a teljes jobb oldali pálya kiépítését, továbbá bal oldalon a pályatest kiszélesítését foglalja magába. Ezzel párhuzamosan megnyitják a közlekedők számára a tornyiszentmiklósi pihenőhelyet, a szükséges infrastrukturális beruházások szintén a projekt keretében valósulnak meg. Kiépül továbbá a tornyiszentmiklósi pihenő és a 7538-as út közötti kapcsolat is. A csörnyeföldi pihenőhelyen átépítik a ki- és bevezető ágakat, továbbá ez utóbbi pihenő burkolatának kopórétegét is lecserélik. A felmérések szerint a Muraszemenye mellett található csomópont környezetében a meglévő burkolat megerősítésére is szükség lesz, ezt ugyancsak a projekt részeként végzik el.

A bővítésre váró 10,1 kilométeres szakaszon kilenc híd épül ki, ezek komplex műszaki megoldásai között lesznek olyanok is, ahol három métert meghaladó átmérőjű csőhidakat alakítanak is. Megtörténik továbbá valamennyi meglévő hídpillér védőszegélyének és korlátjának cseréje, ez utóbbira forgalombiztonsági szempontok érdekében az egységesítés miatt lesz szükség.

A zajhatás csökkentése, illetve a térségben élők életminőségének javítása érdekében Murarátka közelében mintegy 740 méter hosszú zajvédő fal épül ki, s elkészül a Mura elsőrendű árvízvédelmi töltésének egy szakasza, beleértve a csatlakozó Rátka-patak töltésépítését is. Ezáltal a letenyei és murarátkai övezet árvízvédelmét is megerősítik.

– A beruházás eredményeként 130 kilométer/óra tervezési sebességgel egy új autópálya épül ki Letenye és Tornyiszentmiklós között – folytatta az útfejlesztési igazgató. – A beruházás már az ősz elején megkezdődött, a kivitelezési munkák kezdete óta elvégezték a teljes terület lőszermentesítését, a vízszintes felületeken befejeződtek a cserje- és bozótirtások, s a töltésanyag felhalmozása is kezdetét vette. Folyamatban vannak a régészeti feltárások, ez jelenleg több ponton is zajlik. Érdekességként meg kell említeni, hogy többek között egy bronzkori olvasztókemence is előkerült a területről.

forrás: zaol.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.