A McLaren és a saját motor? Brown átgondolja!

Hosszabb távon még a saját motor gyártását sem tartja elképzelhetetlennek a McLaren ügyvezető igazgatója.

Miközben az egész F1-es világ a McLaren motorkérdésben hozott döntésére vár, Wokingban már a távolabbi jövővel is foglalkoznak, abban pedig olyan lehetőségeket is megvalósíthatónak tartanak, amelyeket mostani helyzetükben még kizártak. Zak Brown ügyvezető igazgató tudniillik Monzában előrebocsátotta, ha megfelelőek lesznek a feltételek ő még azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a McLaren 2021 után saját motor gyártásába kezdjen.

 

„Izgatottan várjuk, hogy hogyan fog kinézni a 2021-es motorformula” – nyilatkozta Brown. „Utána meglátjuk, hogy érdemes-e elgondolkodnunk egy saját motor gyártásán, vagy más gyártók is érkeznek-e az úgy szabályok miatt. Pillanatnyilag a következő három esztendőre kell fókuszálnunk. Mihelyst tudni fogjuk, mi lesz, nyitva fogjuk tartani a szemünket.”

 

Tekintve, hogy a Porsche éppen a minap jelezte, komolyan fontolgatja, hogy 2021-ben motorbeszállítóként térjen vissza az F1-be, a McLaren választási lehetőségei is bővülhetnek. Nem beszélve arról, hogy független gyártók, így a Cosworth vagy az Ilmor is érdeklődést mutat az új szabályok iránt. Ez Woking helyzetét is kényelmesebbé teheti.

 

Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB)Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB)

 

„Nem akarunk olyan helyzetbe kerülni, hogy muszáj százmilliókat elköltenünk egy új motor építésére. Jelenleg ugyanis ez a helyzet” – folytatta Brown, aki szerint nemcsak egyszerűsödniük kell a motoroknak, de olcsóbbá is kell tenni őket. „Úgy érzem, 2021-ben pozitív irányba fog változni a Forma–1 közege. Gondolok itt a költségkorlátozásra, a bevételek újraosztására és az új motorszabályokra. Nagyszerűek a mostani motorgyártók, ám egészségesebb lenne a sportág szempontjából, ha több független motorbeszállítója lenne. Szeretnénk, ha egy független motorbeszállító versenyképes motorokat tudna adni, nem csak egy motort, amivel feltöltheti a mezőnyt.”

 

Hasonló igényei a Red Bullnak is vannak, amely a McLarenéhez hasonló helyzetében szintén az alternatíva és a gyári támogatás hiányával küszködik már évek óta.

forrás: zaol.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.